knop bellenknop mailknop route

Klachtenprocedure

Natuurlijk doen wij er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut. Een andere mogelijkheid is dat u ontevreden bent over de manier waarop uw fysiotherapeut of zijn medewerker met u omgaat. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.  

In gesprek met uw fysiotherapeut

Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met uw fysiotherapeut. Het kan zijn dat u het moeilijk vindt om uw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek kan immers confronterend zijn. Neem dan iemand mee naar het gesprek, bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders die u vertrouwt.

Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang. Bij Zorgbelang kunt u ook een probleem melden in plaats van meteen een klacht in te dienen.

Waar kunt u terecht met uw klacht?

Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u bij twee instanties met uw klacht terecht: De Klachtencommissie en het Regionaal Tuchtcollege. Welke instantie u kiest, is afhankelijk van het doel dat u wilt bereiken. Iedere commissie heeft namelijk een andere bevoegdheid om maatregelen te nemen. In alle gevallen behandelt een onafhankelijke commissie uw klacht. De behandeling van de klacht is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand, bijvoorbeeld als u een advocaat inschakelt. Vanzelfsprekend gaan alle commissies zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht om.

Voor meer informatie vindt u in de praktijk de folder: "Als u een klacht heeft over uw fysiotherapeut". Of kijk op https://defysiotherapeut.com/klachtenregeling/

Huisregels

Binnen de praktijk dient een ieder zich volgens de algemeen geldende normen en waarden te gedragen.

  • In de praktijk (wachtruimte, behandelkamers en oefenzaal) mag niet worden gerookt.
  • Indien u een jas of andere eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achterlaat let dan op dat daar geen waardevolle spullen in aanwezig zijn.
  • De praktijk is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor verlies of diefstal van eigendommen uit de wachtruimte.
  • De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of buitenterrein (auto, fiets).
  • plaats uw fiets of auto zodanig dat anderen daar geen overlast van ondervinden.
  • Wanneer u 10 minuten na het verstrijken van de begintijd van uw behandeling nog niet door uw fysiotherapeut gehaald bent, meldt u dan s.v.p.
  • Wanneer u reeds een afspraak heeft, hoeft u zich niet meer te melden bij de receptie, maar kunt u in de wachtkamer plaatsnemen. Uw fysiotherapeut zal u dan op de afgesproken tijd ophalen.
  • Neem, óók wanneer u de afspraken in uw eigen agenda zet, uw afspraakkaartje mee. De therapeut kan daar dan de volgende afspraken op invullen.
  • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (politie, brandweer) op te volgen.
  • De praktijk aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van cliënten, welke zich niet aan de instructies van de fysiotherapeut hebben gehouden.
  • U wordt verzocht bij elke behandeling een handdoek en uw afsprakenkaartje mee te nemen.
  • Als de behandeling ook in de oefenzaal plaatsvindt wordt u verzocht passende kleding en schone (sport)schoenen te dragen.
  • Bij verhindering wordt u verzocht tijdig af te bellen. Wij zijn genoodzaakt om de gereserveerde tijd voor een behandeling, die niet tenminste 24 uur van te voren is afgezegd, bij u in rekening te brengen. Bij geen gehoor of   buiten de openingstijden (dus ook in het weekend) kunt u een bericht inspreken op ons antwoordapparaat.
  • Fysiotherapie wordt vergoed in de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen dat u vergoed krijgt, is afhankelijk van uw zorgverzekeringspakket. U dient zelf uw polisvoorwaarden na te lezen over de mate van vergoeding. De praktijk heeft contracten met bijna alle zorgverzekeringen. Hierdoor kunnen wij rechtstreeks declareren bij uw verzekeraar.
  • Wanneer u of uw kind tijdens het wachten speelgoed gebruikt of lectuur leest wilt u dit dan opruimen voordat u de wachtruimte verlaat.
  • Wilt u bij gebrek aan zitruimte voorrang geven aan mindervalide personen.

Praktijktarieven 2024

Prestatie/ Behandeltarief: Euro
Zitting fysiotherapie 43,00
Zitting manuele therapie 55,00
Zitting kinderfysiotherapie 55,00

Zitting psychosomatische fysiotherapie
Zitting bekkenfysiotherapie
Eenmalig echografisch onderzoek

55,00
58,00
75,00

Screening, intake en onderzoek (DTF) 58,00
Intake en onderzoek na verwijzing van huisarts of specialist 58,00
Toeslag voor behandeling aan huis 19,00
Telefonisch consult/ uitgebreide advisering (15 min.) 25,00
Verzorging rapportage (aan derden) 90,00
Fysiofit maandabonnement 45,00
Niet nagekomen of niet tijdig afgebelde afspraak 25,00

Bovenstaande tarieven gelden voor patiënten die niet of niet voldoende aanvullend verzekerd zijn voor fysiotherapie.

Fysiotherapie Oosterwolde heeft voor 2024 contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars. De praktijk voldoet aan alle eisen zoals die zijn vastgesteld door het Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).

Betalingsvoorwaarden

Huisregels

Klachtenprocedure

 

Betalingsvoorwaarden

  1. Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de
    behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt/cliënt en de fysiotherapeut.
  2. Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken welke niet of te laat geannuleerd worden, zullen in rekening worden gebracht bij de patiënt.
  3. Bij ziekte dient de afspraak voor 09.00 uur geannuleerd te worden. Afspraken welke niet of te laat geannuleerd worden, zullen in rekening worden gebracht bij de patiënt.
  4.  Betaling voor de fysiotherapeutische diensten geschiedt binnen 14 dagen na de factuurdatum. Na het verstrijken van deze termijn treedt verzuim in en staat het de fysiotherapeut vrij om zonder nadere
    ingebrekestelling incassomaatregelen te nemen. Naast de declaratie zal ook wettelijke rente worden gevorderd.
  5.  Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten, waarvan ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de patiënt/cliënt.

 

 Fysiotherapie Oosterwolde

Voor de juiste zorg!

 

Onze praktijk is gevestigd in een modern pand met ruime behandelkamers en een grote oefenzaal (95m2) voorzien van computergestuurde oefenapparatuur.

We zitten op een goed bereikbare locatie en op loopafstand van het centrum van Oosterwolde. Rondom de praktijk is ruim voldoende (eigen) parkeergelegenheid aanwezig.

Naast deze (hoofd)vestiging zijn wij alle dagen aanwezig in huisartsenpraktijk De Brinkhof. Tevens beschikken we over een behandelruimte in het dorpshuis in Makkinga, in tandartspraktijk Haulerwijk en bij FlapperFitness in Appelscha.

 

 
Logo Keurmerk Fysiotherapie banner

 

 

Hoofdvestiging Oosterwolde
Snellingerdijk 60d             
8431 EP Oosterwolde
0516-512775                                                  

Dependance Huisartsenpraktijk de Brinkhof
Brinkstraat 10
8431 LC Oosterwolde
0516-512775

Dependance Makkinga
Oosterhuisweg 3
8423 TG Makkinga
0516-512775

Dependance Haulerwijk
Meester Jongebloedstraat 1
8433 NA Haulerwijk
0516-512775

Dependance Appelscha (Flapper Fitness)
Van Emstweg 8
8426 BV Appelscha
0516-512775

 

 

 Fysoptima kwaliteitspartnerlogo de friesland plus praktijk

rug triathlon button

CronischZorgNet